Strefa klienta

Zakup nieruchomości to bardzo poważna decyzja, niejednokrotnie podejmowana raz na całe życie. Nawiązując współpracę z naszą firmą, możecie mieć Państwo pewność bezpiecznego wyboru i solidnego wykonania. W celu rozwiania wszelkich wątpliwości zachęcamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami wraz z odpowiedziami.

Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą naszej firmy.

Pytania i odpowiedzi

Jak wygląda proces zakupu nieruchomości?

Zakup nieruchomości poprzedzony jest następującymi krokami:

  1. Umowa rezerwacyjna – zawarcie jej gwarantuje rezerwację wybranej nieruchomości na określony czas, podczas którego możliwe jest uzyskanie decyzji o przyznaniu kredytu hipotecznego i wiąże się z wpłatą kaucji rezerwacyjnej.
  2. Umowa deweloperska – zawierana jest w formie aktu notarialnego. Zobowiązuje zarówno dewelopera, jak i nabywcę nieruchomości, tzn. deweloper ma obowiązek wybudować inwestycję i przenieść prawa do lokalu na nabywcę, natomiast nabywca obliguje się do zakupu i uregulowania kwestii finansowych na rzecz dewelopera.
  3. Umowa przeniesienia własności – zawierana w formie aktu notarialnego. Jest to przeniesienie wszelkich praw i obowiązków na Nabywcę, który staje się pełnoprawnym właścicielem nieruchomości.

Co to jest rachunek powierniczy?

Wpłaty nabywców na poczet zakupu nieruchomości zabezpieczone są Otwartym Bankowym Rachunkiem Powierniczym.
Całkowita kwota za daną nieruchomość jest podzielona na raty, które Nabywca wpłaca na swój indywidualny rachunek (tzw. subkonto przypisane do konkretnego domu lub mieszkania) zgodnie z ustalonym w Umowie deweloperskiej harmonogramem. Proces budowy podzielony jest na etapy i każdy z nich podlega kontroli banku prowadzącego rachunek powierniczy:
Deweloper buduje ze środków własnych kontrola etapu przez wykwalifikowanego inspektora budowlanego decyzja o wypłacie środków dla Dewelopera za zakończony etap.
Taka  forma regularnej kontroli gwarantuje pewność i bezpieczeństwo ulokowanych środków każdego Nabywcy na swoje wymarzone mieszkanie lub dom.

Czy istnieje możliwość wprowadzania zmian w lokalu?

Nabycie nieruchomości na wczesanym etapie budowy daje możliwość wprowadzenia indywidualnych modyfikacji w zakresie ścian działowych, a także elektryki i hydrauliki. Każde zgłoszenie zmiany jest rozpatrywane indywidualnie, zaś koszt uzależniony od terminu i ilości wprowadzanych zmian.

Czy zapłacę podatek PCC?

Kupując u nas nieruchomość, jesteście Państwo zwolnieni z podatku PCC, ponieważ deweloper jest płatnikiem podatku VAT.

Czy zapłacę prowizję od zakupu nieruchomości?

Oferta pochodzi bezpośrednio od właściciela – brak jest ukrytych prowizji.

Co oznacza sformułowanie „domy bezczynszowe”?

Każdy dom jednorodzinny posiada swoją wydzieloną działkę i ma założoną własną księgę wieczystą. Oznacza to, że jesteście Państwo jedynymi właścicielami nieruchomości i opłacacie tylko roczny podatek od nieruchomości wraz z opłatami licznikowymi na podstawie indywidualnego zużycia wody, prądu i gazu.

Finansowanie

W celu zapewnienia Państwu kompleksowej oferty nawiązaliśmy współpracę z ekspertami Open Finance. Istnieje możliwość bezpłatnego sprawdzenia zdolności kredytowej w wielu bankach. Współpracujący z nami eksperci finansowi pomogą Państwu skompletować niezbędną dokumentację i wybrać najodpowiedniejsze finansowanie, a także przedstawią harmonogram spłat rat kredytu.

Kontakt do eksperta finansowego:
Mariusz Sierzputowski
Dyrektor Oddziału
T +48 667 900 192
e-mail: mariusz.sierzputowski@open.pl

Zmiany indywidualne klientów

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, dajemy możliwość wprowadzania indywidualnych zmian w nabywanej nieruchomości. Chcemy, aby zaprojektowali Państwo swoją przestrzeń wg własnych wyobrażeń i upodobań, aby finalnie zamieszkać w wymarzonym domu czy mieszkaniu.

Wykreuj swoją przestrzeń! Postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

Zgłoś chęć wprowadzenia zmian jak najszybciej drogą mailową, przesyłając dokładne rysunki i opis proponowanych zmian: kontakt@projektdomdeweloper.pl

Poczekaj na weryfikację wniosku przez dewelopera, tzn. wycenę – czasami potrzebujemy więcej czasu na weryfikację zgłoszonych zmian ze względu na konsultacje z architektem czy kierownikiem budowy i odpowiedź zwrotną.

Zaakceptuj kosztorys i podejmij decyzję o wprowadzeniu zmian - pamiętaj o zachowaniu ciągłości korespondencji mailowej.

Po otrzymaniu faktury, dokonaj płatności na wskazany rachunek bankowy.